Min uke med sosiale medier, uke 16

Ikke unaturlig har tragedien i Boston vært den mest omtalte saken i sosiale medier i uken som har gått. Dessverre er det noen som vil utnytte alle hendelser, om de er enda så tragisk, til egen vinning. Bare timer etter bombeangrepet på Boston Marathon mandag (15. april), brukte svindlere tragedien i sine malware kampanjer, ifølge en undersøkelse utført av antivirus firmaet Bitdefender. Studien fant at ordene «maraton», «Boston» og «eksplosjon» fant veien til overskriftene til én av fem spammeldinger i timene og dagene etter hendelsen.

Denne uken lanserte Twitter sin musikk app og websted.  App-en spiller som standard et 60-sekunders klipp fra iTunes, men Spotify og Rdio abonnenter kan koble til sine kontoer for å høre hele sangen.  Vil du ta i bruk Twitters musikk app?

Det har ikke manglet på gode faglige innlegg denne uken heller. Her er fem utvalgte. Håper du har nytte av dem:

1. The Definitive Guide to Online Reputation Management
Å følge med på hva som sies om din bedrift bør være en integrert del av de daglige rutinene. Dette innlegget har flere praktiske case-studier og 10 bud for online omdømme.

2. The ‘Get Up and Get Mobile’ Checklist
Mobil vil ha en viktig rolle når det gjelder å engasjere forbrukerne i fremtiden. Dette innlegget er skrevet av Christopher Wallace, Vice President of Sales and Marketing for Amsterdam Printing og gir en fremgangsmåten din bedrift kan bruke for å holde tritt med den mobile revolusjonen på nettet.

3. 24 Exceptional Email Marketing Tips, Techniques and Tactics
Flere studier viser at e-post er den mest lønnsomme markedsføringskanalen du kan benytte. Her er to dusin av de beste innleggene om e-post markedsføring fra det siste året.

4. 50 Social Media Case Studies You Should Bookmark
Dette er en imponerende samling av case-studier. En fantastisk ressurs du kommer til å gå tilbake til gang etter gang. Jeg tror at solide case-studier er noe av de beste du kan gi bedrifter og ledere som enda ikke er «solgt» på fordelene ved sosiale medier.

5. How to Contact Facebook, LinkedIn, Twitter, and Other Social Networks
Hvis du noen gang har prøvd å nå noen av de store sosiale nettverkene for å få hjelp med et problem vet du hvor vanskelig det kan være. Dette er en fantastisk oversikt over hvordan du kan få hjelp fra alle de ulike nettsamfunn.  Det er lurt å bokmerke dette inlegget!

Ønsker alle en riktig god uke!

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Epost, Facebook, Linkedin, Mobile, Twitter. Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s