Min uke med sosiale medier, uke 13

Hva har skjedd i min sosiale verden siste uke?

Google har kommet med ny Gogle+ klient for både iPad og Anddroid med forbedringer innen bilder, innlegg, profiler og «communities».  Dette er spennende.  Google+ ser bare ut til å bli sterkere og sterkere, men fortsatt burde antallet brukere vært høyere.

Påsken er også tid for mer redaksjonelt stoff på sportssidene. Både jounalister og idrettsfolk skal jo tross alt ha påskeferie. Bergens Tidende tar for seg Sportsklubben Branns regler for sosiale medier.  Hyggelig å se at klubber i Norge tar sosiale medier seriøst.

Twitter og RSS feedene mine har som vanlig vært full stort og smått. Her er ukens 5 favoritter.

1. 20 free monitoring tools to rock Twitter
Jeg er hekta på Twitter. Det er bare å innrømme. Til daglig bruker jeg Buffer for å administrere min sosiale hverdag, men intet verktøy er komplett og da er det godt å ha noen flere i verktøykassen. Det finnes en rekke med gode tilleggsverktøy til Twitter. Her får du en oversikt over 20 av dem. Med disse blir mikrobloggen bare enda bedre.

2. Facebook Cover Photo Compliance Tool
Facebook har myket opp regelverket sitt.  Coverbildet kan nå inneholde såkalt «calls to action», kjøps og kontaktinforasjon pluss Facebook referanser (som “Like”).  Regelen om maks 20% tekst står imidlertid fast.  Synes du det er vanskelig å sjekke?  Her er et enkelt verktøy som forteller deg om coverbildet ditt er innenfor regelverket, eller ikke.

 3. 26 Outstanding LinkedIn Tips and Tactics
Med sine 200 millioner medlemmer er Linkedin det ubetinget største sosiale nettverket for profesjonelle.  En slags Facebook for næringslivet om du vil.  I denne artikkelen får du oversikt over 26 artikler som vil hjelpe deg å få best mulig nytte av nettverket. Vet du forresten at 35% av brukerne daglig er pålogget Linkedin?

4. The Secret Guide to Video and SEO
Video er sammen med mobil spådd å komme for fullt i 2013.  Bruker du video i markedsføringen?  Dette fabelaktige innlegg fra Kissmetrics er vel verdt å lese.

5. Mari Smith’s Keynote Session At InfusionCon 2013
Mari Smith er en av verdens fremste eksperter på bruk av sosiale medier, spesielt Facebook, som markedsføringskanal.  Her finner du en oppsummering av hennes keynote foredrag på InfusionCon 2013  — Bridging the Gap: How To Master The Social Web In 5 Easy Steps.

Ønsker alle en god uke!

/Terje

Advertisements
Dette innlegget ble publisert i Facebook, Google+, Linkedin, SEO, Twitter, Video og merket med , , , , , . Bokmerk permalenken.

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s